torsdag den 3. juli 2014

Første honning ...en helt speciel fornemmelse ;-)

Den første gang man slynger sin egen honning er en helt speciel oplevelse...... hold nu op, hvor var jeg stolt og fuldstændig høj af oplevelsen.
Jeg måtte have både min mor og far med som hjælpere, da manden min var ude at rejse og ingen af mine piger var hjemme.
Det gik rigtig godt ;-) det var super sjovt og tror da også at jeg godt kan få hjælp en anden gang hvis det skulle være. Det er en af de spændende processer ved at være biavler :-)
Det blev til 41 kg. honning fra mine 2 stader, hvoraf der blev slynget 18 tavler.
Her er lidt stemningsbilleder fra slyngningen:

Min mor ved skællebakken - klar til at skælle voks af tavlerne

Fin voks forseglet tavle med masser af honning ;-)

 
Et rigtig flot syn!

 
 
 
 
 
 
 
 
 




 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar